رویه های بازگرداندن کالا

شرایط بازگرداندن محصول

 رضایت مشتریان «افغان دکان» از اصول بنیادین بازار اجتماعی «افغان دکان» و هم راستا با قوانین تجارت الکترونیک است و «افغان دکان» همه تلاشش را می‌کند که این رضایت، محقق شود. از این رو، امکان مرجوع کردن کالاهای دارای اشکال، از حقوق مشتری‌های «افغان دکان» است. ضمن این که به هر حال «افغان دکان» یک بازار اجتماعی است و ذاتاً درصد خطا را نمی‌شود به صفر رساند اما این حق مشتری و نیز درخواست دکان دار برای لغو یا تاخیر در ارسال، طبق قوانین بازگرداندن محصول (بازگشت کالا) محفوظ است ؛ و طبق قوانین تجارت الکترونیک ، خریدار تا 7 روز بعد از تسلیم کالا امکان مرجوعی کالا را دارد. و در صورتی که مشتری رضایت خود را اعلام کند ، تا 24 ساعت کاری بعد از ثبت رضایت مهلت دارد تا از راه های ارتباطی با پشتیبانی باسلام ، مشکل خود را اعلام کند در غیر این صورت دیگر امکان ثبت مشکل وجود نخواهد داشت .در صورتی هم که 10 روز بعد از ثبت رضایت سیستمی گذشته باشد؛ امکان اعلام مشکل وجود ندارد و لازم است که خریدار بعد از چک کردن سامانه ی پستی ما را از عدم دریافت محصول مطلع کند ؛ در غیر این صورت پیگیری آن بر عهده ی خود خریدار است .

 الف. لغو سفارش یا درخواست تاخیر در ارسال توسط غرفه‌دار

الف)1. در صورت قبول مشتری، تاریخ درخواستی دکان دار، به عنوان مهلت جدید ارسال در سفارش منظور می‌گردد.

 ب. اگر مشتری درخواست تاخیر در ارسال را نپذیرد، سفارش نسبت به کالا یا کالاهایی که دکان دار درخواست تاخیر در ارسال آن‌ها را داشته، لغو خواهد شد و وجه محصول طبق قوانین بازگرداندن محصول به حساب کاربری مشتری واریز می‌گردد.

 در صورت لغو کل سفارش (همه محصولات سبد خرید) توسط دکان دار‌، وجه سفارش با احتساب هزینه ارسال، طبق زمان‌بندی «افغان دکان» برای تسویه مالی دادوستدها،‌‌ به حساب کیف پول افغان دکان مشتری برگردانده می‌شود و اگر لغو سفارش نسبت به بعضی از محصولات یک سفارش باشد،‌ تنها وجه خرید همان بخش و بدون احتساب هزینه ارسال (هرچند آن بخش بیشترین وزن سبد خرید را داشته است) می شود

 و برای تسویه مالی دادوستدها ،‌‌ در صورت تقاضای خریدار (کاربر) به حساب بانکی مشتری تا حداقل 72 ساعت کاری برگردانده می‌شود ؛ و در قبال جابه جایی مبالغی که خارج از فاکتور فروش ثبت شده باشد ، هیچ مسئولیتی ندارد .

<< افغان دکان» می‌تواند برای دکان دار (کاربر) نسبت به تعداد درخواست لغو سفارش یا تاخیر در ارسال توسط خودش و نیز ثبت عدم رضایت یا گزارش مشکل توسط مشتری، امتیاز منفی و جریمه لحاظ کند و یا محصول را از دسترس فروش خارج کند .

ب. انصراف از خرید توسط خریدار (کاربر)

 در هر معامله از راه دور، «مصرف‌کننده» تا زمان تایید سفارش از سمت غرفه دار حق انصراف از خرید دارد . درصورتی که اعلام کنسلی سفارش بعد از تایید دکان دار باشد و بسته ارسال شده باشد ، هزینه ی ارسال اولیه با غرفه دار تسویه خواهد شد . تا 7 (هفت) روز کاری حق انصراف از خرید دارد . از این ‌رو، در «افغان دکان» مصرف‌کننده با استفاده از لینک چت آنلاین و راه های ارتباطی موجود حق انصراف خود استفاده کند یا رضایت خود را ثبت یا مشکل را گزارش کند. در غیر این صورت و پس از گذشت هفت روز، سیستم به طور خودکار رضایت مصرف‌کننده را روی سفارش ثبت می‌کندو دیگر امکان اعلام مشکل وجود نخواهد داشت .

 لباس زیر و لباس نوزاد به هیچ عنوان امکان مرجوعی ندارند ، مگر در صورتی که کالای ارسال شده دارای مغایرت با مورد ثبت شده در سفارش باشد .





هر خانه, یک دکان
هر خانه ای ، یک مغازه

اطلاعات تماس

  • آدرس: تهران-بریانک-مدرسه استارتاپی ذوق
  • تلفن: 09031872248
  • ایمیل: afghandukan@gmail.com